KONTROLA PATNÍHO VODOMĚRU
neplaťte za vodu, kterou jste neodebrali
V současnosti nastává poměrně často situace, že se při rozúčtování nákladů zjistí rozdíl mezi součtem náměrů bytových vodoměrů a patním fakturačním vodoměrem. Tato situace může být způsobena několika příčinami, z nich jsou nejčastější dvě varianty.
- Nekvalitní bytové vodoměry
Tento problém lze vyřešit výměnou starých nepřesných vodoměrů za přesné a neovlivnitelné vodoměry. - Nepřesný patní vodoměr
Pokud máte bytové vodoměry v pořádku a rozdíl mezi bytovými vodoměry a patou objektu je pořád velký, je potřeba hledat problém v patním vodoměru. Pouhá reklamace patního vodoměru u vodárny nic neřeší, protože v případě, kdy patní vodoměr při přezkoušení nevyhoví požadovaným chybám, vodárna Vám vrací ve většině případů peníze pouze za časový úsek od posledního odečtu do data přezkoušení patního vodoměru. Tento úsek bývá zpravidla kratší než období, kdy jste zjistili problém.
Řešení tohoto problému je poměrně jednoduché, a to instalací druhého vodoměru za patní vodoměr vodárny. To, že není něco v pořádku, zjistíte téměř okamžitě, protože přesnost Vašeho druhého „inteligentního“ ultrazvukového vodoměru je mnohem vyšší než mechanického vodoměru vodárny, který může být ovlivněn i nečistotami v měřené vodě. Pro tyto aplikace používáme výhradně „inteligentní“ ultrazvukový elektronický vodoměr Kamstrup. V tomto vodoměru nejsou žádné mechanické díly, proto zde platí, že tento vodoměr je absolutně spolehlivý a zachovává si své výborné metrologické parametry po celou dobu ověřovací periody. Měří na ultrazvukovém principu, je plně elektronický a má integrován radiový vysílač. Životnost baterie je až 16 let. Provádíme záruční a pozáruční metrologický servis.